Flattr

tisdag 3 maj 2011

Var är Hallsbergs kommun? - Google visar inga träffar på hallsberg

Jag funderade på om jag skulle ta med min son Gustav till Allébadet i Hallsberg idag. Allébadet är super för småbarn, finns tom ett äventyrsbad som passar för småttingar upp till några år. Skrev lite snabbt in hallsberg i sökrutan i google, det brukar som med alla andra kommuner ge kommunens hemsida som första träff. Så icke idag.


Ingen sida på domänen www.hallsberg.se dyker upp, jag kollade de första 500 träffarna. Enligt Prchecker.info har www.hallsberg.se 5/10 page rank hos Google. Det är samma som www.kumla.se.

Mysko, om jag söker efter site:www.hallsberg.se får jag 5700 träffar. Noterar att startsidan listas med https i resultatet. Kanske det som spökar.

Jag får inga träffar på innehåll som finns på webbplatsen om jag inte samtidigt lägger till site:www.hallsberg.se i sökfrågan. Sökningen: "Lokaltrafik i Hallsberg" ger tre träffar, alla på andra webbplatser. En av träffarna går till vretstorp.se, det är bara en annan domänadress men till rätt sida som ligger på www.hallsberg.se. Sökningen: "Lokaltrafik i Hallsberg" site:www.hallsberg.se ger 1 träff, http://www.hallsberg.se/kollektivtrafik.4.135f0a1090af83ad1800042461.html.

Kul med lite lustigheter så här en kall vårdag. Vet fortfarande inte vad felet är men skulle tro att det har att göra med en felinställning av https som gör att Google rankar ner. Skickar ett mail till webbmaster så dom blir uppmäsksamma på problemet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar